Bronz Atlı - Paullina Simons Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Şubat 07, 2017


TANITIM
Kitabın adı: Bronz Atlı
Yazar: Paullina Simons
Türü: Tarihi Aşk
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Bu kısacık ömürden korkmayacağım, başımı eğmeyeceğim, dik durmanın bir yolunu bulacağım. Kapımı her şeye kapatacağım, Alexander. İçimde yalnızca sen kalacaksın...

Şarkılar söyleyip hayaller kurmaktan başka işi olmayan on yedi yaşındaki dünyalar güzeli Tatyana, Almanların Rusya'yı işgal ettiği 1941 yazından sonra hayatının bir daha asla eskisi gibi olmayacağından habersizdir. Çünkü savaşa girdiklerini öğrendikleri gün hayatının mucizesiyle karşılaşmıştır; yakışıklı ve gizemli Kızıl Ordu subayı Alexander Belov…

Birbirlerine ilk görüşte âşık olan Tatyana ile Alexander ateş ve baruttur, bir kuşun iki kanadı, gece ve gündüz, toprak ve çiçek… Fakat aşk da hayat gibi, asla göründüğü kadar kolay değildir. Hatta onlarınki aşkların en zorudur çünkü Tatyana'nın biricik ablası Daşa da genç adama sırılsıklam âşık olmuştur. Onları bekleyen o korkunç savaş, kış, açlık ve ölümcül sırlar, imkânsız aşklarının verdiği acının yanında bir hiç kalacaktır.

Bronz Atlı, Tatyana ile Alexander'ın hikâyesi. Başlarına bombalar yağarken kalpleri aşk için çarpanların hikâyesi. İhanetin olduğu kadar fedakârlığın da hikâyesi. Her satırı hüzünle, tutkuyla ve umutla kaleme alınmış, unutulmaz bir aşk ve savaş destanı…

Avucunu aç, içine benim için bir öpücük kondur ve sonra elini kalbine bastır.

YORUM
Tam bir ay üstüne Bronz Atlı bitti! Kitabı çook sevdim. Peki neden bu kadar uzun sürdü? Hem iş hem kurs olunca okumaya pek vakit ayıramadım. Ama bu durumdan şikayetçi değilim çünkü Bronz Atlı'yı dolu dolu yaşadım.

Yazarın kitabı gereksiz yere uzattığını düşünmüyorum. Tatyana ve Alexander'ın hikayesini tadına vara vara okudum. Ayrıca üçüncül anlatım olmasına rağmen kitabı bir an bile sıkılmadan bitirdim. Demek ki üçüncül anlatımlarla ilgili sorun bende değil yazarlardaymış. :D

"Cesaret, Alexander."
"Cesaret, Tatyana."

Gelelim kitaba, Tatyana inanılmaz cesur bir karakter. Öyle olmasaydı savaşı sağ atlatması mümkün olamazdı zaten. Kitapta sevmediğim tek şey Daşa ve Alexander arasındaki ilişkiydi. Spoiler vermemek için çok detaya girmiyorum. Okuyanlar ne demek istediğimi anlamışlardır zaten. :|

Çok fazla tarihi aşk barındıran kitaplar okumamışımdır fakat okuduklarım arasında Bronz Atlı en iyilerdendi.

Yazarın kalemini çok beğendim. Hem de üçüncül anlatım olmasına rağmen! :) Aşkı, savaşı ve onunla beraber gelen yoksulluğu, açlığı ve nihayetinde ölümü o kadar güzel lanse etmiş ki iliklerime kadar hissettim hepsini. Kitap hakkında yazıp anlatmak istediğim o kadar çok şey var ki spoiler kaçırmaktan korkuyorum. Siz en iyisi mi Bronz Atlı'yı okuyun. Hem de tadına vara vara okuyun.

Seri bilgisi;
#3 - Yaz Bahçesi
#4 - Özgürlük Çocukları

PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum