İlginç Olmak Üstüne Bir Manifesto - Holly Bourne Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 12, 2016


TANITIM
Kitabın adı: İlginç Olmak Üstüne Bir Manifesto
Özgün adı: The Manifesto on How to be Interesting
Yazar: Holly Bourne
Türü: Genç Yetişkin
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Birinci Kural: Çekici olmak.
İkinci Kural: Diğer çekici insanlarla arkadaş olmak.
Üçüncü Kural: İmkânsız bir aşka kapılmak.
Dördüncü Kural: Kişiliğinden tamamen arınmak, duygusal açıdan harabeye dönüp paramparça olmak.
Beşinci Kural: Sanırım sonunu öğrenmek istiyorsunuz. Bunun için okumaya devam etmeniz gerekecek...

Görünen o ki sıkıcıyım. Hiç kimseyim. Ama hepsi değişmek üzere. Çünkü bir projeye başlıyorum. Burada. Şimdi. Kendim için. Siz de benimle bu yolculuğa çıkmak isterseniz, buyurun gelin.

Bree popülerlikten çok uzaktır. Zamanının çoğunu hayatından, okulundan, hiç yanında olmayan anne babasından nefret ederek geçirir. Bu yüzden de kendini yazmaya vermiştir.

Bir gün Bree'ye kendini dünyaya kapatmaktan vazgeçmesi ve yazıya aktarmaya değer bir hayat yaşamaya başlaması gerektiği söylenir. Ve böylece İlginç Olmak Üstüne Bir Manifesto doğar. Altı adımda kusursuzlar takımının arasına sızacak, imkânsız bir aşka kapılacak ve hayatının en büyük hatasını yapacaktır. Bu manifesto her şeyi değiştirecek...


YORUM
Şuana kadar okuduğum en sorunlu ana karaktere sahip kitap İlginç Olmak Üstüne Bir Manifesto'ydu. Bree beni çokça çılgına çevirdi. :D

Bree'nin tek tutkusu yazar olmak. Kendini tamamen bu yola adamış. Ama ne var ki yazdığı tüm kitaplar tüm yayınevlerinden kesin bir ret mektubuyla geri çevrildi. Aldığı son ret mektubuyla birlikte Bree farklı bir metot geliştirir: ilginç olmak. Bir blog kurar ve değişimini tüm detaylarıyla bu bloga aktarır.

Bree'nin an be an değişime şahit olurken sonunda artık Bree'nin eski halinden eser kalmaz. Ezik, dışlanan karakterden çıkmış okulun popüler öğrencilerinden biri haline gelmiştir.

Bunun birlikte Bree akıl almaz şeyler yapar. Okuduğunuzda anlayacaksınız "sorunlu" derken ne demek istediğimi. Yaptığı şeylerin hiçbir okuyucu tarafından onaylanacağını düşünmüyorum bile. Bree'ye çok yerde kızdım, sinirlendim hatta çıldırdım. Yaptıklarının haklı yanı yoktu çünkü.


Yazar mesaj verilebilecek çok mükemmel bir konu seçmiş ve klişeler üzerinde durarak ilerlemiş lakin sonucunu tam olarak bağlayabildiğinden emin değilim. Şahsen ben yazarın vermek istediği mesajı anlayamadım. Sonu açısından kafamda bir ton soru var.

Özetle, biraz depresif bir şeyler okumayı seven biriyseniz bir şans verin derim.

PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum