Dikenler ve Güller Sarayı - Sarah J. Maas Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Kasım 07, 2016


TANITIM
Kitabın adı: Dikenler ve Güller Sarayı
Özgün adı: A Court of Thorns and Roses
Yazar: Sarah J. Maas
Seri: ACOTAR, #1
Türü: Fantastik
Yayın evi: Dex Yayınları

Kış çok ağır geçiyor. Feyre ailesini beslemek zorunda… 

Bir gün, avlanırken av olmamak için öldürdüğü kurdun intikamını almaya gelen bir canavar çalıyor kapısını. Ama Feyre'yi almaya gelen canavar bir hayvan değil, Tamlin... Bir zamanlar dünyayı yöneten ölümcül, ölümsüz perilerden biri. 

Feyre'nin, hayatı boyunca dehşet dolu hikâyelerini dinlediği perilerin diyarında yaşamaya başlamasıyla dünyası altüst oluyor. Kendini bildi bileli hissettiği şiddetli düşmanlık bu güzel ama tehlikeli ülkede bambaşka bir boyut kazanıyor. Feyre'nin çok önemli bir görevi var: Ülkenin üstüne gittikçe çöken eski, karanlık gölgenin onu yok etmesini önlemek.

YORUM
Bu size de oluyor mu bilmiyorum ama bazen okuduğum kitapların tadına varamıyorum. Son zamanlarda okuduğum kitaplar bu şekilde oldu ne yazık ki. Okuyup beğendiğim kitaplar oluyordu ama beni öylesine etkileyecek kitaplara rastlayamıyordum. Bunun üzerine Dikenler ve Güller Sarayı ilaç gibi geldi diyebilirim. Kitaba BA-YIL-DIM!

Kitabın özellikle son yarısı öylesine heyecan yüklüydü ki dehşetle okuyup bitirdim. Tüm puanlarım o kısımdan sonrasına gelsin. ♥ Hatta biri şuan, hemen, acilen ikinci kitabı üzerime fırlatsın!

Karakterlere bayıldım. Tamlin, Rhys, Feyre... hepsi mükemmeldi. Kurgu deseniz ona diyecek söz yok. Şahane ötesi bir şeydi ve yazarın hayal gücüne hayran kalmadan edemedim. Ama bir şeye değinmeden geçmek istemiyorum. -Bu kısımdan sonrası biraz spoilera girebilir. Ama yalnızca kendi teorim olduğunu söyleyeyim.- Rhys karakterini acayip bir şekilde Warner'a benzettim. Kötü görünümlü, altında iyilik yatan bir karakter. Sorun şu ki Tamlin'i çok sevdim ve Rhys'ı da en az onun kadar sevdim. Serinin devamı bu yüzden biraz gözümü korkutmakta. Kitabı hem çok merak ediyor hem de olacaklardan korkuyorum. Aşk üçlemesi olursa dünyanın en saçma işi olur çünkü Feyre'nin kendini uğruna feda ettiği şey Tamlin'e olan aşkıydı, değil mi? Yine de serinin devamında nelerle karşılaşacağımı bilmediğimden kesin bir yargı yapmak istemiyorum ama bunun beni korkutmadığını söylesem yalan söylemiş olurum...

Özetle bu kitapta macerasından tutun heyecanından çıkın, bol aksiyonun, sınırsız bir hayal gücün ve en önemlisi fedakarlıklarla kuvvetlenen bir aşkın hikayesine konuk olacaksınız. Mutlaka okuyun, okutturun!
PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1 Yorum

  1. Rhys favori karakterim! Kitabı yeni okuduktan sonra kim ne yazmış diye okumaya bayılıyorum böyle güzel bir kitap olunca çok daha zevkli oluyor. :) Çok güzel bir yazı olmuş. :) Lütfen aşk üçgeni olmasın bence de :D Ben de yazısını paylaşacağım. :)

    YanıtlaSil