Mekanik Melek - Cassandra Clare Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mart 15, 2016


TANITIM
Kitabın adı: Mekanik Melek
Özgün adı: Clorkwork Angel
Yazar: Cassandra Clare
Seri: Ölümcül Oyuncaklar, #1
Türü: Fantastik
Yayın evi: Artemis Yayınları

On altı yaşındaki Tessa Gray, ağabeyini bulmak için okyanusu aşıp Kraliçe Viktorya’nın hükmü altındaki İngiltere’ye geldiğinde, onu korkunç bir sır bekliyordu. Londra’nın Aşağıdünya’sının ıssız sokaklarını vampirler, büyücüler ve diğer doğaüstü yaratıklar ele geçirmişti. Kaosun yerine düzen getirmekse yalnızca Gölgeavcıları’na, kendilerini dünyayı iblislerden kurtarmaya adamış savaşçılara düşüyordu. 


Pandemonium Kulübü’nde çalışan Kara Kardeşler tarafından kaçırılan Tessa, sonunda kendisinin de bir Aşağıdünyalı olduğunu öğrenecekti. Üstelik ender bulunan bir yeteneğe sahipti. İstediği zaman bir başkasına dönüşebiliyordu. Kulübün kendini sır gibi saklayan yöneticisi Magister’ın niyeti ise, Tessa’yı ve gücünü ele geçirmekti. Kapana kısılan Tessa, çareyi Londra Enstitüsü’ndeki Gölgeavcıları’na sığınmakta bulacak ve kısa zaman içinde, Enstitü’deki iki genç, Tessa’yı büyüleyecekti. Genç kız, kırılgan güzelliğinin arkasında ölümcül bir sır saklı olan James’le, kırıcı sözleri ve havai tavırları nedeniyle herkesi -Tessa dışında herkesi- kendinden uzaklaştıran mavi gözlü Will arasında kalacaktı. 



Tessa ve arkadaşları, araştırmalarını derinleştirdikçe kendilerini, Gölgeavcıları’nı yok etmek üzere planlanmış hain bir komplonun ortasında buldu. Tessa bir seçim yapmak zorunda olduğunu biliyordu. Ya ağabeyini kurtaracaktı, ya da yeni arkadaşlarının büyülü dünyasını... Ama bilmediği bir şey vardı. Büyülerin en tehlikelisi aşktı!


YORUM
Mekanik Melek benim çok uzun zamandır okuma listemde olan ama bir türlü okunma sırası gelmeyen kitaplardandı. Geçenlerde kitap alışverişi yaparken, artık daha fazla uzatmamak adına sepete eklemiştim. Okumak için neden bu kadar geç kaldığıma pişmanım şimdi. :D Tek kelimeyle bayıldım!

Cehennem Makineleri serisi, Ölümcül Oyuncaklar serisinin yan serisi oluyor ama iki seriden birini okumasanız bir sıkıntı yaşamıyorsunuz çünkü birbirleriyle bağlantılı değiller. Yani tabii ki Cehennem Makineleri serisinde de Gölge Avcıları, vampirler, kurtadamlar, enstitü, hatta Magnus Bane bile var ama dediğim gibi iki seri arasında "bunu okumadan anlamazsın," durumu yok. Hikaye, 1800'lü yıllarda geçiyor ki zaten ben Ölümcül Oyuncaklar serini henüz okumayanlardanım. *-*

Kitap boş bir kitap değil. Yani şöyle ki, genelde kitaplarda bir olay ele alınır ve bu olay hep son sahnelere sıkıştırılır. Bu öyle değil. Olaylar kitaba yayılmış bir şekilde karşımıza çıkıyor ve her sahnesinde yeni maceraya atılıyorsunuz. İtiraf etmeliyim ki, Cassandra beni epey şaşırttı.

Karakterleri çok sevdim. Normalde çoğu kitapta ana karakterdeki kızlar beni deli eder. :D Ama burada Tessa'yı çok sevdim. Will ve Jem'i de... Kitapla ilgili tek sıkıntım anlatımdı. Çeviri kaynaklı mı yoksa yazar kaynaklı mı bilmiyorum ama anlatım bozukluklarına sıkça rastladım.

Kitaptan biraz bahsetmek gerekirse; Tessa, uzun zamandır haber alamayan ağabeyinden, onu İngiltere'ye çağıran bir mektup alıyor. Tessa da ağabeyini bulmak ümidiyle New York'tan Londra'ya yolculuk ediyor. Fakat Londra'ya vardığında beklediği son şey, hiç haberi olmadığı büyülü bir dünyaya adım atmaktı.

Tessa, özel yeteneğinden de bihaberdi. Ama adımını attığı büyülü dünya onun yeteneğini konuşuyordu. Kara Kardeşler, Tessa'yı kaçırıp Pandemonium Kulübü'nün yöneticisi Magister'ın karşısına çıkarmak için hazırlıyorlardı. Çünkü Magister, Tessa'nın gücünü ele geçirmek istiyordu ta ki gölge avcısı olan Will, anlamını çözemediği cinayetleri araştırırken Tessa ile karşılaşana kadar. Sırlar bunlarla kalmıyor, her sayfada yeni bir keşif yapıyorsunuz. Neyse ki ben, serinin ikinci kitabının siparişini çoktan verdim. *-*


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum