[25. KCY Blog Tur] Kupa Altılısı - L.H. Cosway Kitap Yorumu | Övgüler

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mart 30, 2016


TANITIM
Kitabın adı: Kupa Altılısı
Yazar: L.H. Cosway
Türü: Romans
Yayın evi: Yabancı Yayınları

Öne çıkın ve Jay Fields'la tanışın. İllüzyonist. Mentalist. Hilebaz. 

Ben üçgenler halinde düşünürüm, siz düz çizgiler halinde. Ben masayı gösteririm ve sizi bunun bir sandalye olduğuna ikna ederim. Göz yanılsaması, el çabukluğu, hedef şaşırtma. Ben kandırırım ve dolandırırım. Ama en önemlisi, iyi bir gösteri sergilerim. Bütün dünya benim birini öldürdüğümü düşünüyor ama yanılıyorlar. Sabredin. Hepsi planın bir parçası. İstediğim şey intikam. Kendim için, onun için. Altımız için. O beni hatırlamaz ama her şeyin sebebi o. Bütün bunların sonundaki ödül. İrademe sahip olabilirsem tabii. Belki de ufak bir kaçamak yaparım, ufacık. Haydi, bir kart seçin. İçeri gelin ve şovu izleyin. Ellerime bakın. O kadar dikkatli bakarsınız ki görmeye odaklanmışken gerçekleşen şeyleri fark edemezsiniz. Dünyanızı orada, sahne ışıkları altında yıkacağım. Müdahale etmek için çok geç olana dek beni fark etmeyeceksiniz bile. Tek bir kalbim var ve büyük planımı başarıyla tamamladıktan sonra kalbimi ona teslim edeceğim. Arkanıza yaslanıp rahatlayın ve onun, hikâyemizi anlatmasına izin verin. Olağanüstü bir yolculuğa çıkmak üzeresiniz.
YORUM
Merhaba! Bu hafta çok uzun zamandır çıkmasını beklediğimiz, yayın duyurusunu gördüğümüzde havalara uçtuğumuz kitabın turunu yapıyoruz! Evet, Kupa Altılısı'nı aylardır bekliyoruz... :D

Kitap yorumuyla başlayalım, sonra size biraz kitaptan bahsederim. Kupa Altılısı, konusu bakımından çok merak ettiğim bir kitaptı. İllüzyonistler ve sihirbazların dahil olduğu hangi kitap merak edilmez ki zaten? Hele benim gibi büyü dünyasına aşık biriyseniz... :D Kitap akıcıydı. Çok akıcı ilerledi demeyi çok isterdim ama öyle değildi. Bunun nedeninin çeviri kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Çeviride anlatım bozukluğu, fazlasıyla devrik cümlelerle dolu hatalar vardı. :( Dolayısıyla istesem de göz ardı edemedim.

Kitap çok fazla tempolu bir şekilde ilerlemiyor. Beklentinizi aşırı yüksek tutmayın, benden söylemesi... Hikayede ana tema her ne kadar intikam olsa da yazar bunu o kadar arka planda bırakmış ki kitabın temposunun düşmesine neden olmuş. Asıl olayı bir tık daha öne çıkarsaymış kitabın tadından yenmezmiş bana göre.

Jay Fields henüz küçük bir çocukken evinde çıkarılan yangından dolayı tüm ailesini kaybediyor. Bunun üzerine yaşayan tek akrabası olan dayısının yanına, Amerika'ya yerleşiyor. Hayallerinin peşinden gidiyor ve en çok istediği şeyi elde ediyor: illüzyonist oluyor.

Sonra bir gün, ailesinin yok olduğu yere, İrlanda'ya geri dönüyor. Herkesin hayranlıkla izlediği gösterilerine burada devam ediyor. Jay'in gösterisine dahil olmak isteyen bir gönüllü, gösteriden sonra kalp krizi geçirince ertesi günkü gazetelerde Jay'i suçlamalı makaleler yer alıyor. Özellikle The Daily Post'un yaptığı eleştiri yazısı Jay'i çileden çıkarıyor ve gazeteye dava açıyor ve olaylar böyle gelişmeye başlıyor.

Ama sıkı durun. Hikaye sandığınızdan daha fazlası. Her şey bir oyundan ibaret. Jay'in planını tamamlamasına çok az kaldı...

ÖVGÜLER
"Bu kitap sizi etkileyecek! Cosway’in karakterleri arasındaki gerilim sayfalardan taşıyor."
-A. Meredith Walters, New York Times & USA Today Çok Satanlar Yazarı

"Kupa Altılısı sizi atmosferine hapsedecek bir kitap."
-Lucia, Yazar

"Okuru şaşkına çeviren sonuna bayıldım."
-Penny Reid, Yazar 

"Bazı yazarların kalemleri beni büyülüyor, çünkü onların yarattıkları dünyayı görebiliyor, o dünyanın seslerini duyabiliyor ve yüreklerinde hissettiklerini yaşayabiliyorum." 
-Marie Hall, New York Times & USA Today Çok Satanlar Yazarı 

PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum