[24. KCY Blog Tur] Her Şey - Nicola Yoon Kitap Yorumu | Ön Okuma

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mart 22, 2016



TANITIM
Kitabın adı: Her Şey
Özgün adı: Everything, Everything
Yazar: Nicola Yoon
Türü: Genç Yetişkin
Yayın evi: Pena Yayınları

EN BÜYÜK RİSK HİÇ RİSK ALMAMAKTIR. 

Bazen en sevdiğim kitapları sondan başa tekrar okurum. Son bölümden başlar ve başa kadar tersten okurum. Bu şekilde okuduğunuzda, kitabın bölümleri de umuttan çaresizliğe, kendini tanımaktan şüpheye doğru gider. Aşk hikâyelerinde çiftler sevgili olarak başlar, sonunda yabancı olurlar. Yetişkinliğe ulaşma kitapları yolunu kaybetme hikâyelerine dönüşür. En sevdiğiniz karakterler yeniden doğar. Benim hayatım bir kitap olsa ve tersten okunacak olsa, hiçbir şey değişmezdi. Bugünün dünden hiçbir farkı yoktu. Yarın da bugünle aynı olacaktı. Maddy’nin Kitabı’nda, bütün bölümler birbirinin aynısıydı. Olly’ye kadar.


YORUM
Merhaba! Bu sefer ki tur konuğumuz yurtdışında da çok sevilen, okurlardan güzel yorumlar alan, ülkemizde Pena Yayınları etiketiyle çıkan Her Şey kitabı.

Ben kitabı çok sevdim. Çok sevdim demek az kalır aslında, bayıldım! Kitaba başladığımda kitaptan beklentim yüksekti ve inanın, beklentilerimi tam olarak karşıladı. Hem de ne eksiği ne de fazlasıyla.

Akıcı ve şiirsel bir anlatımı vardı. İki günden daha kısa bir sürede bitti. Kitabın içerisinde bulunan çizimlereyse hayran kaldım.  ♥_♥

Maddy (Madeline)'in dünyaya alerjisi olan bir hastalığı var. Aslında Ağır Kombine İmmün Yetmezliği (AKİY) olan, "balon bebek hastalığı" olarak biliniyor. Biraz daha sadeleştirecek olursak, bağışıklık sistemiyle ilgili ağır hastalık. Maddy'nin dokunduğu, yediği, içtiği ya da kokladığı herhangi bir şey hastalığını tetikleyebilir. Bunun sonucundaysa ölebilir. Bu yüzden, hastalığın teşhisi konulduğundan beri annesiyle birlikte dışarıdan hiçbir yabancı madde giremeyecek şekilde dizayn edilmiş evde yaşıyor. Pencereler daima örtülü ve evde odanın havasını sürekli yenileyen hava filtreleri mevcut... Maddy, on sekiz yıldır adımını bir kez bile dışarı atmamış.

Derken, yan eve taşınan Olly (Oliver)'ın gelmesiyle Maddy'nin hayatında değişiklikler olmaya başlıyor. Maddy, Olly'yi tanıdıkça göğüs gerdiği zorlukları daha ağır gelmeye başlıyor. Dış dünyayı daha çok tanımak istiyor ve dışarı çıkacak olursa neler olacağını biliyor. Maddy, bunu göze alarak Olly ile birlikte evden kaçıyor. Sonrasında olanlar oluyor.

Bu kitap bana şok üstüne şok yarattı. Arkadaşlar, bu kitabı alışveriş listenize mutlaka ekleyin, benden söylemesi. Yoksa çok şey kaçırırsınız. *-* 2016 yılı okuduklarım arasında en iyilere girdi bile!

Instagram çekilişimize katılmayı unutmayın! Kitabın ön okumasını yazının devamında bulabilirsiniz.


ÖN OKUMA


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum