Kösem - Aslı Deniz Eke Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Şubat 25, 2016



TANITIM
Kitabın adı: Kösem
Yazar: Aslı Deniz Eke
Türü: Tarihi Aşk
Yayın evi: Pena Yayınları

Ben Kösem... Küçük yaşta karanlıktan korkmamayı öğrendim ama hiç korkmaktan kaçınmadım. Ağlamaktan kaçındım.

Sevinmekten kaçınmadım ama gülmekten kaçındım. Güçsüzlükten ve zayıflıktan da sakınmadım. Beni kurtaracak olan da ne kadar zayıf olduğuma bakarak yardım etti bana.

Zekâ, kurnazlık ve güzelliğimle etkiledim koskoca bir cihanı ve gerektiğinde ellerimi kirletmekten kaçınmadım. Başkalarından korunmak ve onları etkilemek için gizli kaldım. 

Ben Kösem... İstediğimi elde ettim. Benden beklenildiği gibi...


YORUM
Daha önce Kösem adına farklı bakış açılarıyla yazılmış onlarca kitap olmasına rağmen, benim bu türde okuduğum ilk kitaptı. Yazarın farklı bir yorum sunumunun yanı sıra, ben şahsen kitabı çok başarılı buldum.

Hikaye, Anastasya'nın namıdiğer Kösem Sultan'ın Tinos köyünden başlayan yolculuk macerasının sarayda devam etmesini anlatmakta. Yaşadığı her zorluğa göğüs germesini, yeri geldiğinde ayakta durabilmek için her şeyi yapabilecek bir kadının, Osmanlı tarihinin en güçlü Valide Sultan'ı olarak kabul edilen Kösem Sultan'ın hikayesine şahit oluyoruz.

Anlatım birincil ağızdan ve inanılmaz akıcı işlemiş yazar. Sayfaları merak içerisinde çeviriyordum. Ayrıca kitabın kapak tasarımına da bayıldım! Siz de benim gibi henüz bu türde bir kitap okumadıysanız, başlangıcınızı Aslı Deniz Eke'nin Kösem'i ile yapabilirsiniz.


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum