[19. KCY Blog Tur] Beni Yakma (#3) - Tahereh Mafi Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Temmuz 26, 2015


TANITIM
Kitabın adı: Beni Yakma
Yazar: Tahereh Mafi
Türü: Distopya
Yayın evi: Dex Yayınları

Omega Noktası’nın kaderi belirsiz. Juliette’nin tüm dostları hatta tanıdığı herkes, ölmüş olabilir. Savaş daha başlamadan bitebilir. Juliette, Yeniden Kuruluş’un önündeki tek engel. Kendisi hayatta kalmayı başarabilirse Yeniden Kuruluş’un var olamayacağını biliyor. Ama Yeniden Kuruluş’u yıkmak ve az kalsın canını alacak olan adamı ortadan kaldırmak için Juliette’in aklının ucundan bile geçmeyen birinin yardımına ihtiyacı var: Bu kişi Warner.
Düşmanlarını yok etmek için birlikte mücadele ederlerken, Juliette bildiğini sandığı her şeyin -Warner, yetenekleri ve Adam- yanlış olduğunu da keşfediyor.
Tahereh Mafi’nin Beni Bırakma ve Bana Dokunma kitaplarıyla başlayan Juliette’in macerası Beni Yakma ile tehlikeli, romantik, macera dolu ve şok edici bir zirveye ulaşıyor!


YORUM
Kitap bitti. Sanırım ben de bittim…
Bazı kitaplar hayatımızda güzel yer ederler ya bu seri de aynen öyle. Yazar, hayal dünyasını öyle güzel kaleme almış ki okuyor değil de yaşıyor gibi hissediyorsunuz.
Yorumum serinin ilk iki kitabını okumayanlar için spoiler içerir.

Beni Bırakma’da Omega Noktası’nın başlattığı savaş Beni Yakma’nın başında sona eriyor. Yani savaş daha tam olarak başlamadan sonra eriyor. Omega Noktası’ndaki özel güçlere sahip 100’e yakın kişi bölgeye yapılan saldırıdan dolayı hayatını kaybediyor. Omega Noktası çöküyor ve tamamen yok oluyor. Sağ çıkabilen Juliette dışında (ki o da hatırlarsanız ikinci kitabın son sahnelerinde Warner’ın babası tarafından vuruluyor) 8 kişi var.

Warner babasına karşı duyduğu nefretle onu alaşağı etmek istiyor. Juliette ile güçlerini birleştiriyorlar. Juliette arkadaşlarının Omega Noktası’nın çöküşü ile beraber öldüğünü zannediyor. Bunu kendi gözleriyle görmek için Warner ile Omega Noktası’na gidiyorlar. Tesadüfen Kenji’nin orada bulunmasıyla Kenji, Warner’a saldırıyor. Warner da sahip olduğu özel güçlerini kullanarak saklanıyor. Kenji ile beraber kurtulabilen diğer 7 kişi de Juliette’in öldüğünü zannediyor. Dolayısıyla birbirlerini gördüklerinde pek bir şaşırıyorlar. :D Kenji, Juliette’e olan biteni anlatıyor; sağ kalan arkadaşlarını da. Juliette, Kenji ile birlikte diğer arkadaşlarının sığındığı yere gidiyorlar ve orada kalmak istiyor. Warner ilk başlarda buna her ne kadar karşı çıksa da sonrasında onaylıyor. Juliette, tüm arkadaşlarını savaşa katılması için ikna etmeye uğraşıyor.

Beni Yakma’da Warner’ın iç dünyasına biraz daha giriş yapıyoruz. Juliette’e onun hiç bilmediği yönlerini anlatıyor. Haliyle biz de okurken bir kez daha kapılıyoruz Warner’a. (sanırım onu çok özleyeceğim :() Adam karakterinin ilk iki kitapla pek bir alakası olmadığını görüyoruz. Sanıyorum ki kendine pek yediremediği olaylarla hırçınlaşıyor. Onu da suçlamamak gerek tabi. Ama yine de Adam’ı seviyorum.

Kitabı ne kadar sevdiğimi anlatacak pek kelime bulamıyorum. Siz iyisi mi seriyi henüz okumadıysanız, çok geç kalmayın derim.


PUAN

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum