Demi Lovato - Güçlü Kal: 365 Gün Hayata Tutun Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Temmuz 14, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Güçlü Kal: 365 Gün Hayata Tutun
Özgün adı: Staying Strong: 365 Days a Year
Yazar: Demi Lovato
Çeviren: Sevinç Seyla Tezcan
Sayfa sayısı: 408
Türü: Kişisel Gelişim
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Sevgili Okuyucu,

Hayatımda pek çok tecrübe yaşadım, bağımlılıktan depresyona kadar pek çok zorlukla karşı karşıya kaldım ama hep kendimi keşfetmenin ve mutluluğun peşinde oldum. İnişler ve çıkışlar, kalp kırıklıkları ve zaferler her zaman var olacak. Bu yüzden bazen ufacık birkaç kelime bile çok şeyi değiştirebilir. İnsanı rahatlatıp ilham verebilir.


İçimde var olan yüce güçle temas kurmak için her gün meditasyon yapıyor ve dua ediyorum. Huzur bulmak için sığınabileceğiniz daha yüce bir güce, sizden daha büyük bir şeye sahip olmanız çok önemlidir. Bazı günler mücadele gerektirse de, sizi motive edecek, size ilham verecek ve pozitif kalmanıza, ileri doğru yol almanıza yardım edecek bir şeylerin olması çok önemli.


Bu kitap kendi sözlerim ve bana ilham veren alıntıların yanı sıra derslerin, meditasyonların, düşüncelerin ve günlük hedeflerin bir derlemesi. Bana müthiş yardımcı oldular. Bu hepinizle paylaşmak istediğim, özel ve kişisel bir armağan.


Hayatta her nerede olursanız olun, lütfen bunu okuyun ve yanınızda olduğumu bilin. Güçlü kalın, cesur olun, çok ve gerçekten sevin; bir şey kaybetmez, aksine kazanırsınız.


Sevgilerimle,

Demi Lovato

 
YORUM
Kişisel gelişim kitapları kesinlikle bana göre değil. Hayır yanlış anlaşılmasın, Demi Lovato, beklemediğim şekilde bir kitap yazmış. Gerçekten, gerçekten çok güzeldi. Beklentilerimin de çok üstündeydi ama gel gelelim çok fazla nasihat vardı. Eğer kitabı tarihlerine göre okusaydım -bir takvim yılının tüm günlerinde bir yazısı var- daha çok zevk alacağıma eminim ama bendeki sabırsızlık ayrı bir şey zaten. Bir an önce okuyup bitirmek istedim.

Kitabın bir çok sevdiğim yanı oldu. Öncelikle Demi her güne özel ünlü sanatçıların, oyuncuları, yazarların, filozofların ve daha birçok büyük isimlerin -bazen de kendi sözlerinden- alıntılar yapmış ve bu sözleri yorumlamış. Demi okuyucuyu olumlu yönde etkileyecek ve yönlendirecek 'Hedef'ler ekleyerek harika yazılar yazmış. Bu kitaptan kesinlikle çok ders çıkarabilirsiniz.

Demi kitapta hem gençlere hem yetişkinlere hitap ediyor. Yani aslında her yaştan okunabilecek bir kitap. Alıntılar kısmında da hem kendisinden hem de kitapta paylaştığı sözlerden eklemeden geçmek istemedim.


PUAN

ALINTILAR
Sahip olduğunuz her şey için şükredin.
Bencil, sabırsız ve biraz güvensizim. Hatalar yapıyorum, kontrolsüzüm ve zaman zaman idare edilmesi güç biri oluyorum. Ama en kötü halimi idare edemiyorsan, en iyi halimi de kesinlikle hak etmiyorsundur.
-Marilyn Monroe
İmkansız deme, o kelimede bile imkan var.
-Audrey Hepburn
Daha kimse, şairler bile ölçemedi, insan kalbinin ne kadarını alabileceğini.
-Zelda Fitzgerald
Bir kapı kapanınca yenisi açılır anca çoğu zaman kapanan kapıya o kadar uzun ve üzüntüyle bakarız ki bizim için açılan diğer kapıyı göremeyiz.
-Alexander Graham Bell
Hayattaki en büyük mutluluklardan biri, bir çocuğun gülüşünü izlemektir.
Bir insanın gerçekte nasıl biri olduğunu anlamak istiyorsanız, denklerine değil, kendisinden aşağıdakilere nasıl davrandığına bakın.
-J.K. Rowling
Ne zaman tırmanışa geçsem, peşime ego adından bir köpek takılır.
-Nietzsche
Bittiği için ağlama, olduğu için gülümse.
-Dr. Seuss
Pek çoğumuz hayallerimizi yaşamıyoruz çünkü korkularımızı yaşamakla meşgulüz.
-Les Brown
Sonunda her şey yoluna girer; girmemişse henüz sonu gelmemiştir.
-Anonim
Dürüstçe söyle, hiç kendine karşı dürüst oldun mu?
-Terminal, Dark

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum