Her Dinlediğimde Bana 'O Kitabı' Anımsatan Şarkılar

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Mart 03, 2014


Hani bazı şarkılar vardır her duyduğunuzda size bir şeyleri anımsatan... Benim de her duyduğumda bana kitaplardan bazı sahneleri anımsatan bir kaç parça var ve onlara uzun zamandır bir liste oluşturup blogumda paylaşmak istiyordum. İşte bana her dinlediğimde gözümde sahneleri canlanan kitaplar;

  • Fısıltı (Becca Fitzpatrick); Enrique Iglesias - Escape
Fısıltı'yı okurken tamda lunapark sahnelerinde bu müziği başlattım. Ne zaman bu şarkıyı duysam Patch ve Nora'nın lunaparktaki anıları gelir gözüme. :D
  • Yakut Kırmızı (Kerstin Gier); Bon Jovi - Hallelujah
Serinin ikinci kitabı olan Safir Mavi'de bu şarkı sürekli kitapta geçiyordu. Şarkıyı önceden biliyordum ama benim için anısı yoktu. Artık var. :)
  • Yalancı Aşık (Tawna Fenske); Coldplay - Violet Hill
Kitapta geçen şarkılardan biriydi. Ayrıca Violet kitaptaki baş karakterin de adı. ^_^
  • Umutsuz (Colleen Hoover); Parachute - Kiss Me Slowly
Bu şarkının sözleri bana hep Umutsuz'u hatırlatır. :D
  • Açlık Oyunları (Suzanne Collins); Arcade Fire - Abraham's Daughter
Film için yapılan bir şarkıydı. Bu yüzden Açlık Oyunları için filmin soundtrackinden bu şarkıyı seçtim. Şarkıyı da çok severim. :)
  • Grinin Elli Tonu (E.L James); Coldplay - The Scientist
Bu seride zaten fazlasıyla şarkı ismi geçiyor. Hepsini dinledim diyemem. Aklımda kalan bu şarkıydı. Coldplay hayranı olarak şarkılarını kitaplara adamaktan onur duyuyorum. :))
  • Cennetimden Bakarken (Alice Sebold); Cocteau Twins - Alice
Filmde çalan şarkılardan biriydi. Şarkıyı da en az kitabı kadar severim.
  • Uyumsuz (Veronica Roth); Ellie Goulding - Beating Heart
Aynı şekilde film için yapılan şarkılardan biriydi.

  • Aynı Yıldızın Altında (John Green); M83 - Wait
Filmde çalan şarkılardan biriydi. Kitaba o kadar uyum sağlamış ki...

  • Paranoya (Tuba Arık); The Pretty Reckless - House On A Hill
Bu şarkı kitabın içeriğine öyle uyum sağlıyor ki sanki kitap için yazılmış bir şarkı.

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum