Umutsuz - Colleen Hoover Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Şubat 19, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Umutsuz
Özgün adı: Hopeless
Yazar: Colleen Hoover
Çeviren: Kübra Tekneci
Sayfa sayısı: 425
Türü: Romantik, Dram
Yayın evi: Epsilon Yayınları

Lise son sınıf öğrencisi olan Sky çapkınlığı kendi şanıyla yarışan Dean Holder'la tanışır. İlk karşılaştıkları andan itibaren Holder onu hem korkutur hem de cezbeder. Ona dair bir şeyler, Sky'ın derinlere gömmek için çok uğraştığı sıkıntılı geçmişine ait anılarını ateşler. Sky ondan uzak durmaya kararlı olsa da Holder'ın kararlı tutumu ve esrarengiz gülümsemesi savunmasını yerle bir edip aralarındaki bağın güçlenmesini sağlar. Ama gizemli Holder'ın sakladığı sırlar vardır, bu sırlar ortaya çıkar çıkmaz Sky sonsuza kadar değişir ve güven duygusu gerçekler karşısında yenilgiye uğrar.

Sky ve Holder ancak çıplak gerçeklerle cesurca yüzleşerek yaralarını iyileştirebilecek ve sınır tanımadan yaşayıp birbirlerini sevebileceklerdir. 

Umutsuz nefesinizi kesecek, merakınızı uyandıracak size ilk aşkınızı hatırlatacak bir roman.

YORUM
Okumamak için direnip aynı zamanda okumak için sabırsızlandığım bir kitap oldu Umutsuz. Kesinlikle favori listemin üst sıralarında yer alıyor ve kolayca unutamayacağım bir kitap. Kısaca konusundan bahsedecek olursak Sky Davis, hayatının ilk 5 yılını çok fazla hatırlamamaktadır. Sadece anımsadığı bir kaç olay vardır ve bu anılar iyi anılar değildir. Sky henüz 5 yaşındayken ailesinden uzaklaştırılır. Teknolojiden uzak bir şekilde yetiştirilir ve evde eğitim görür. Tabii bunun bir nedeni vardır.

Sky, 3 yaşındayken annesini kaybetmiştir. Artık ona babası bakmaktadır. Sky ve babası arasında belki de bir çocuğun başına gelebilecek en kötü şey gelir. 5 yaşında bir anda ortadan kaybolan Sky, onca aramalara rağmen bulunamaz.

Sky koşmayı seviyor ve her sabah bunu erken saatlerde yapıyor. Bir gün koşmayı erteleyip markete gider. Orada Dean Holder adında biriyle karşılaşır ve bu çocuk ona tuhaf bir şekilde tanıdık gelmektedir.

Sky'ın Dean Holder (Arkadaşları ona sadece Holder diyor) ile tanışmasının ardından olaylar gelişmeye başlar. Sky'ın hatırlamadığı o 5 yılı Holder ile birlikte anımsamaya başlar. Tabii acı gerçekler de ortaya çıkar ve Sky geçmişiyle yüzleşmek zorunda kalır. Acı geçmişiyle... Sky ve Holder onca şeye rağmen hala birbirlerine tutkulu bir şekilde aşıktırlar. Eh, ilk aşklar pek unutulmazmış.

Yorumumda spoiler vermemeye özen gösterdim, aslında daha çok şey anlatmak isterdim. Vakit kaybetmeden okuyun derim. Hikayeyi okurken kendimi ağlamamak için çok sıktım. Şimdi kitap bittiği için ağlamak istiyorum. Holder'ın Sky'a hep söylediği gibi, inanılmazsın Umutsuz! İnanılmaz...
Bu arada araştırmalarım sonucunda Umutsuz kitabının Dean Holder gözünden anlatılan Losing Hope adında ikinci kitabı varmış. Umuyorum Epsilon Yayınları bu kitabı da Türkçe'ye çevirmeyi ihmal etmez. Umutla bekliyorum...

PUAN

ALINTILAR
"Daha...önce? Markette?" dedi gergin bir şekilde. "Seni rahatsız ettiysem, özür dilerim."
Ciğerlerim nefes almak için yalvarırken, her nasılsa cevap verebilmeyi başardım. "Beni rahatsız etmedin."
Beni çok korkuttun.
Bu sabah biri bana Dean Holder'a akşam kendi yatağımda aşk romanı okuyacağımı söyleseydi, ona aklını kaçırdığını söylerdim.
(Breckin ve Holder'ın tanışma sahnesinden)
"Breckin, bu Holder. Holder erkek arkadaşım değil ama onu başka bir kızla en iyi öpücük rekorunu kırmaya çalışırken yakalarsam, benim nefes almayan erkek arkadaşım olabilir."
"Nihayet seni bulduğum için minnettar olalım, olur mu?"
Kurduğu cümleye güldüm. "Beni arıyormuşsun gibi konuştun."
"Tüm hayatım boyunca seni aradım."
"Hope ve Les," dedi sessizce. "Hopeless (Umutsuz)." Tekrar güldü. "Duyuyor musunuz?" diye bağırdı ellerini ağzının etrafına koyarak. "İkiniz de umutsuzsunuz!"

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

1 Yorum

  1. çapkın erkekler bütün romantizmi mahvediyor bence, asla samimi okuyamıyorum

    YanıtlaSil