Supernatural: Bir Daha Asla - Keith R.A. DeCandido Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Şubat 09, 2014

TANITIM
Kitabın adı: Supernatural: Bir Daha Asla
Özgün adı: Supernatural: Nevermore
Yazar: Keith R.A. DeCandido
Çeviren: Zeynep Heyzen Ateş
Sayfa sayısı: 295
Türü: Fantastik, Polisiye
Yayın evi: Artemis Yayınları

Sam ve Dean'in annesi, esrarengiz ve şeytani bir güç tarafından tam yirmi iki yıl önce öldürülmüştü. O günden sonra Sam ve Dean'in babası, Amerikanın arka sokaklarında, karanlık köşelerde yaşayan doğaüstü yaratıklar hakkındaki her şeyi iki kardeşe öğretecekti, nasıl yok edileceklerini de...

Sam ve Dean, New York'a sıradan bir perili ev olayı için gelmişti. En azından başta böyleydi. Çünkü bir rockçının evinde inleyip duran hayaletten çok daha önemli, büyük ve ölümcül şeyler de olup bitiyordu etrafta. İki üniversiteli öldüresiye dövülmüştü ve dahası, saldırgan tek kelimeyle tuhaftı. New York gerçeğini bile aşan acayiplikte bir cinayet meselesi de vardı. İki kardeşin, kendilerini Edgar Allan Poe'nun tüyler ürpertici öykülerinden esinlenen bir katliam zinciri içinde bulması uzun sürmedi.

Ele geçirdikleri her ipucu, onları Poe klasiklerinden birine götürüyordu. Şimdi, öykünün sonunu yeniden yazmaları lazımdı. Zira var olan sona göre katil, iki kardeşin işini sonsuza dek bitirecekti.

Sam ve Dean, nasıl öldüreceklerini öğrenerek büyümüştü. Kötülüğün peşine düşecek güce sahiptiler.

YORUM
Bir Supernatural dizisi takipçisi olarak, Supernatural'in kitabını okumayı da istiyordum. Hazır kitap elime geçmişken okuyayım dedim. Ve fark ettim ki Dean ve Sam Winchester'ın hikayelerini okumayı değil, izlemeyi seviyorum...

Supernatural: Bir Daha Asla kitabını okurken biraz sıkıldığımı belirtmeliyim. Diziyi izlerken daha çok eğleniyordum. Kitapta aynı tat yoktu ya da o tadı ben yakalayamadım. Ve aynı tadı alacağımı umarak kitaba başlamıştım. :/

Kitap 2. sezonun son kısımları arasında geçiyor. Dean ve Sam'in babasını kaybettiklerinden sonrası. Hikaye diziden bağımsız olarak yazıldı. Yani aynı hikayeye dizide rastlamıyorsunuz. Tabii genel olarak benzer konurlar ele alınıyor; hayaletler, cinayetler vs.

Veee Dean'in bebeği, yani Impala'sını da bir çok kez dile getirmiş yazar. En sevdiğim kısımlarından biriydi bu. Dean'in Impala'ya olan aşkı bir çok gerçek çiftin aşkından daha büyük olduğunu düşünmüşümdür hep. Eh, kardeşi Sam dahi öyle düşünüyor. :)

Winchester kardeşler New York'da yaşanan iki olayı araştırmaya gidiyorlar. Bu yönden tek olayın ele alınmamasına sevindim. Manfred isimli karakter, evine bir hayaletin dadanmasıyla Dean ve Sam'i hayaletten kurtulmak için çağırıyor. Sam'in gazetede gördüğü esrarengiz bir cinayetin işlendiği yer burası. Hayaleti avlamaya geldiklerinde o cinayeti de sorgulamaya başlıyorlar. Eh tabii, şuana kadar Dean ve Sam'in elinden kurtulan bir olay olmadı. Haliyle bu olayları da çözüyorlar...
Genel anlamda yorum yapılacak olursa, bence boş vakitlerde okunulabilir eğlenceli bir kitap kendisi.

PUAN
ALINTILAR
Dean anahtarı kontağa soktu. Impala canlanırken yüzünde bir gülümseme belirdi. "Şu motorun sesini dinle."
Yolcu koltuğuna gömülen Sam içinden "Yemin ederim, eğer gösterge panelini okşamaya başlarsa New York'a yürüyerek gideceğim," diye geçiriyordu.
"Gidip bir bira alacağım. Sen bir şey istiyor musun?" diye sordu Dean.
"Bir cin tonik alacağım."
Dean durdu, kardeşine dönüp onu baştan aşağı süzdü. "Ahbap, kesinlikle bunu sipariş etmeyeceğim."
Sam'in ağzı açık kaldı. "Cin tonik içmeyi seviyorum. Ne yani, suç mu?"
"Evet aslında öyle." Dean ellerini havaya kaldırdı. "Boşver. Kız içkisi alacaksan, git kendin al. Ben bira almaya gidiyorum."

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum