Bukre - Kahraman Tazeoğlu Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 31, 2013

TANITIM
Kitabın adı: Bukre
Yazar: Kahraman Tazeoğlu
Sayfa sayısı: 304
Türü: Aşk
Yayın evi: Destek Yayınları

Güzellik, bakmayı bilen gözdedir sevgilim. Artık kendime layık olanı seçebiliyorum sayende. Bir insanın gözlerine bakıp, kalbini görebiliyorum her seferinde. Eskisi gibi değilim. Neden mi senden çok daha öndeyim? Herkesin dünyası kendi gördüğü kadardır sevgilim. Sen önüne bakarken, ben uzakları ezberledim. Sen olup bitenlerle ilgilenirken, ben olmayanın izindeydim. 

Çivi çiviyi sökermiş, yalnızlığı kanatan hüzünlü şarkılar, yalnızlığa iyi gelirmiş. İşte ben bu şekilde hayata karşı direndim. Keşke bana akıl vereceğine, aklımı alacak kadar beni sevseydin. Ben, bir çocukluk edip büyüdüm işte! Sen büyümüşsün ama doğmamışsın bile. Ben, senin doğrundum sevgili. Ötekiler gelip geçerdi. Sen doğru olanı değil, geçerli olanı seçtin. Terk etmek kazanan olmaya yeter zannettin. 

Bana, bir veba busesi bırakıp gittin; bak şimdi yerini başkaları aldı. Bu aşkın vebası sende, busesi bende kaldı. Seçtiğin yolda sana mutluluklar diliyorum. Unutmak alışmaktır. Unutursun demiyorum… Ama alışacaksın biliyorum.

YORUM
Aah ah ne güzel kitaptın sen. Uzun zamandır rafımda duran ve on yargılarım nedeniyle okumayı sürekli ertelediğim bir kitaptı Bukre. Sevdiğim bir abimin önerisiyle bir an önce okumak istedim. İyi ki de okumuşum harika bir kitaptı. Kahraman Tazeoğlu'nun kalemine sağlık...

Kitaptaki ana karakterin adi Bukre. Kitabın başında Bukre sevgilisi tarafından aldatılınca aşka küsüyor. İstese canını hemen verebileceği Selim adında bir dostu var. Selim her zaman Bukre'nin yanında, özellikle de kötü günlerinde. Bukre'nin bu durumu atlatabilmesi için Selim onu bir doğa kampına götürüyor. Bukre'nin kardeşi Uygar da onlara takılıyor. Orada gitar çalan bir çocukla yani Cem'le tanışıyorlar. Selim, Bukre ve Cem zamanla daha yakın arkadaş oluyorlar. Sürekli beraber takılmaya başlayınca Bukre ve Cem arasında zamanla aşk doğuyor. Bukre daha önce yaşadıklarını tekrar yaşamaktan korktuğu için sürekli Cem'in tekliflerini reddediyor ve erteliyor. Derken bir gün Cem'e güveniyor ve kabul ediyor teklifini. Aralarından su sızmıyor. Bukre bir yandan üniversite sınavlarına hazırlanıyor, Cem de en buyuk hayali olan albüm çıkarma işiyle uğraşıyor. Albümünü çıkarıyor çıkarmasına da onu kopyalayıp satacak bir plak şirketine ihtiyaçları var ve hiç bir plak şirketi kabul etmiyor albümünü çıkarmayı. Böylece Cem'in hayalleri yıkılıyor ve Bukre de dahil etrafındaki herkesi kırmaya başlıyor. Bukre de bu duruma çok üzülünce bir plak şirketini zarla zorla ikna ediyor ve şirket kabul ediyor albümünü çıkarmayı. Albüm çıkınca Cem büyük bir şöhrete kavuşuyor. Zamanla sorunlar çıkıyor aralarında hem de büyük sorunlar... Selim her seferinde bir tanecik dostu Bukre'nin yanında oluyor. Hiç yalnız bırakmıyor onu. Bu arada Selim'in Merve adında bir platonik aşkı var. Kitapta en sevdiğim karakter Selim oldu benim.

Kitabın ortalarında hikaye bitince Kahraman Tazeoğlu'nun kendine özgü yazılarıyla karşılaşıyorsunuz. Her biri harika yazılarla... Bukre benim favori kitaplarım arasına girdi. Kesinlikle önerimdir!

PUAN


ALINTILAR

Bir gün aradığın insanı hayatına alırsan sakın ona nefesim deme! Aldığı her nefesi geri veriyor insan...

"Nasılsın?"
"Değişen bir şey yok. Bugün de yaşıyorum."

Gözyaşı bilmez neden aktığını. Ama göz bilir neye ağladığını.
Bir zamanlar benim olan ellerin, şimdi neden ellerin?

Unutmak alışmaktır. Unutursun demiyorum... Ama alışacaksın biliyorum.

Belki daha güçlü yapar seni yalnızlık. Sabretmeyi, aldanmamayı, ağlamamayı öğrenirsin belki. Kimse için kimseden vazgeçmemeyi belki de.

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum