Aynı Yıldızın Altında - John Green Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Aralık 11, 2013

TANITIM
Kitabın adı: Aynı Yıldızın Altında
Özgün adı: The Fault in Our Stars
Yazar: John Green
Çeviren: Çiçek Eriş
Sayfa sayısı: 317
Türü: Romantik
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Hayatın anlamını bulmanın, aşık olmanın ve alınan her nefesin farkına varmanın öyküsü.

On altı yaşındaki kanser hastası Hazel Grace'in birkaç yıl daha yaşamasını garanti eden tıp mucizesine rağmen hastalığı ölümcüldür ve konulan teşhisle birlikte yıldızlar, öyküsünün son bölümünü çoktan kaleme almıştır.

Fakat Augustus Waters isimli yakışıklı bir sürpriz karakter, Kanserli Çocuklar İçin Destek Grubunda boy gösterince Hazel'ın hayatı bambaşka bir yöne sapar ve bu zeki çocuğun çekimine karşı koyamayan kızın öyküsü yeniden yazılır...

YORUM
Uzun zamandır rafta duruyordu Aynı Yıldızın Altında. O kadar çok yorum okudum ki kitapla ilgili cesaret edip okuyamıyordum. Sonunda kendimi -ağlamaya da- hazır hissederek kitabı okumaya koyuldum...

Anlatım akıcıydı, bana göre kitap çok çabuk bile bitti. Diyaloglar harikaydı. Ama o kitabın sonunda öyle yorumlarda yazılanlar kadar etkilenmedim. Açıkçası bunun benle değil yazarla alakalı olduğunu düşünüyorum. Duyguları net olarak kaleme alamamış bence. Kitap sonlara doğru kopuk kopuktu. Yani olaylar o kadar hızlı gelişiyor ki bir anda neye uğradığımı şaşırdım. Yazar bence işi biraz 'hoop haydi oldu bitti'ye getirmiş. Kitap için hiç etkilenmedim de diyemem tabii...

Kitabın konusuna gelecek olursak baş karakterlerimiz Hazel Grace ve Augustus Waters bir kanser hastası. İkili ilk olarak kanserliler için kurulmuş Destek Grubunda tanışıyor. Hazel her ne kadar bu ilişkiden kaçmak istese de tanıştıkları andan itibaren birbirlerine karşı koyamıyorlar. Hazel okuduğu bir kitabın yarım kalmasıyla yazara mektuplar gönderiyor ve yıllarca o mektuplardan cevap almıyor. Hazel okuduğu kitabı Augustus'a veriyor ve o da en az Hazel kadar bu kitaptan etkileniyor. Sonra Hazel'la birlikte yazarın yaşadığı ülkeye, yarım kalan hikayenin sonunu öğrenmeye gidiyorlar. Olaylar ondan sonra gelişiyor. Kısacası bence yine de herkes hayatında bu tarz bir kitap okumalı. Ayrıca kitabın filmi de 2014 Haziran ayında vizyona giriyor. Sabırsızlıkla bekliyorum. Kitap karakterlerine can verecek isimleri de çok beğendim. Karakterlere birebir uymuşlar...

PUAN
ALINTILAR

"Ne var?"
"Yok bir şey" dedi.
"Bana niye öyle bakıyorsun?"
Augustus hafifçe tebessüm etti. "Çünkü güzelsin. Güzel insanlara bakmaktan keyif alıyorum."

"Kitabı bitirdiğimde seni arasam olmaz mı?"
"Ama cep telefon numaram sende yok," dedi.
"Kitabın içine yazdığından şüpheleniyorum."
O şapşal gülümseme yüzüne yayılıverdi. "Bir de birbirimizi tanımıyoruz diyorsun."

"Belki 'peki' bizim 'sonsuza dek'imiz olur."
"Peki," dedim.

"Tanrım, sen harikasın," dedim. "Eminim bunu uluslararası seyahat etmeni finanse eden tüm erkeklere söylüyorsundur," diye karşılık verdi.

"Dünya bir dilek gerçekleştirme fabrikası değil."

O okurken uykuya dalar gibi aşık oldum: Önce yavaş yavaş, sonra bir anda.

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum