Grinin Elli Tonu - E. L. James Kitap Yorumu

By Kitapların Senfonisi (Büşra) - Ekim 23, 2013

TANITIM
Kitabın adı: Grinin Elli Tonu
Özgün adı: Fifty Shades of Grey
Yazar: E. L. James
Seri: Elli Ton, #1
Çeviren: Sevinç S. Tezcan
Sayfa sayısı: 576
Türü: Romantik, Yetişkin
Yayın evi: Pegasus Yayınları

Romantik, özgürleştirici ve kesinlikle bağımlılık yaratıcı... Bu roman dengenizi sarsacak, sizi ele geçirecek ve ebediyen sizinle kalacak.

Edebiyat öğrencisi olan Ana Steele, genç girişimci Christian Grey'le röportaj yapmaya gittiğinde son derece çekici, zeki ve sinir bozucu bir adamla karşılaşır. Toy ve masum Ana, bu adama duyduğu arzu karşısında şaşkına döner ve adamın gizemli doğasına rağmen ona yakınlaşma arzusuyla yanıp tutuşur. Ana'nın güzelliği, zekası ve özgür ruhuna direnemeyen Grey de onu istediğini kabul eder, ancak şartları vardır...

Grey'in sıra dışı erotik istekleri karşısında şoka uğrayan ama bir yandan da heyecana kapılan Ana tereddüde düşer. Büyük başarısına rağmen -çok uluslu şirketleri, uçsuz bucaksız serveti ve sevgi dolu bir ailesi vardır- Grey şehvete esir olmuş ve hükmetme hırsı olan bir adamdır. Çift, cür'etkâr ve tutkulu bir fiziksel ilişkiye yelken açarken, Ana, Christian'ın karanlık sırlarını ve kendi gizli arzularını keşfeder.


YORUM

Öncelikle ilk başlarda her şey normal görünüyordu. Hatta bunda bu kadar abartılacak ne var diyordum ki her şey normal ve sıradan bir şekilde işlerken kendimi bir anda seks sahnelerinde buldum. Aman Tanrım! Hayatımda ilk kez böylesine bir roman okuduğum için şoka uğradım elbette. Yani tamam, okuduğumuz bir çok kitapta vardır cinsel ilişki fakat bu kadar açıkça da anlatılmaz ki. Doğruyu söylemek gerekirse bilmediğim o kadar çok şey vardı ki (E L James sayesinde öğrendik) çoğu yeri anlamadım bile. Ki bundan şikayetçi de değilim. Kitabın asıl konusuna gelirsek, baş karakterimiz Anastasia Steele, iş adamı Christian Grey ile röportaj yapmaya gittiğinde hikaye başlıyor. Ana ve tabii ki Christian röportajda birbirlerine pek ısınamazlar ama yine de birbirlerinden hoşlandıklarını açıkça belli ederler. Kendilerini ilişki içinde bulurlar ve Ana Steele, Grey'in iç dünyasına girer. Kitabın sonu merak uyandırıcı şekilde bitiyor. Kitabın devamını getirmem diyorum ama yine de belli olmaz, zamanım olursa okurum sanırım. Daha fazla bilgi vermeden, açıkça belirtildiği gibi kesinlikle yetişkin okurlar içindir. Tavsiye konusuna gelince, eğer merak ediyorsanız alın okuyun derim. Ama kesinlikle 'yetişkin okurlar içindir' kuralına uyun! Hikaye sıradanın aksine farklı ve güzel. Filme uyarlanmasını sabırsızlıkla bekliyorum.


PUAN


ALINTILAR
Onu çekici buluyordum, çok çekici. Ama bunun baştan kaybedilmiş bir savaş olduğunu biliyordum ve buruk bir özlemle iç geçirdim. Buraya gelmesi tesadüften başka bir şey değildi. Yine de, ona uzaktan hayranlık duyabilirim. Bundan hiçbir zarar gelmezdi.
Bütün o bastonlar ve kırbaçlar hevesimi kaçırıyordu. Fiziksel anlamda bir korkaktım ve acıdan kaçınmak için ne gerekiyorsa yapabilirdim. Rüyamı da düşündüm. Öyle mi olacaktı acaba? İçimdeki tanrıça, elinde amigo kız ponponlarıyla, evet diye haykırarak zıp zıp zıplıyordu.

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 Yorum